Saray Belediyesi ile Bosna Hersek’in Vares Belediyesi arasında kardeş şehir protokolü imzalandı. Anlaşmayla iki şehir arasında kültürel, sosyal ve idari iş birliği süreci başlatıldı.
17 Nisan 2026’da Vares Belediye Başkanlığı makamında düzenlenen imza törenine Saray Belediye Başkanı Abdül Taşyasan ile Vares Belediye Başkanı Malik Rızvanovic ve heyetleri katıldı.
İmzalanan protokol kapsamında iki belediye arasında ortak projelerin hayata geçirilmesi planlanıyor. İş birliği sürecinin farklı alanlara yayılması hedefleniyor.
ORTAK PROJELER GÜNDEMDE
Kardeş şehir anlaşmasıyla birlikte iki kent arasında karşılıklı deneyim paylaşımı yapılacak. Kültürel ve sosyal etkinliklerin artırılması planlanıyor.
Yerel yönetim hizmetlerinde iş birliği geliştirilerek ortak çalışmalar yürütülmesi hedefleniyor.

Saray Belediye Başkanı Abdül Taşyasan, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Belediyemiz ile Bosna Hersek Vares Belediyesi arasında kardeşlik ve dostluk bağlarını güçlendirmek amacıyla kardeş şehir protokolümüzü imzaladık. Kültürel, sosyal ve idari alanlarda el ele vererek ortak projelerimizi hayata geçireceğiz. Dayanışma köprüsünün kurulmasında emeği geçen değerli mevkidaşım Vares Belediye Başkanı Sayın Malik Rızvanovic olmak üzere tüm Vareş belediye yetkililerine ve belediyemizdeki ekip arkadaşlarımıza teşekkür ediyor, ilçemiz adına hayırlı olmasını temenni ediyorum.”
Tören sonunda iki şehrin simgelerini taşıyan hediyeler karşılıklı olarak takdim edildi. Program, Vares Belediyesi önünde çekilen hatıra fotoğrafıyla tamamlandı.
HABER MERKEZİ




















