İstanbul’da Onur Haftası kapsamında düzenlenmesi planlanan Onur Yürüyüşü nedeniyle, Taksim Meydanı ve çevresinde yoğun güvenlik önlemleri alındı. Valilik kararıyla meydana yaya ve araç girişi durdurulurken, bazı metro ve füniküler istasyonları da ikinci bir duyuruya kadar kapatıldı.
Taksim ve çevresinde girişler kısıtlandı
İstanbul Valiliği tarafından alınan karar kapsamında, 29 Haziran 2025 Pazar günü sabah saatlerinden itibaren Taksim Meydanı, İstiklal Caddesi ve çevresi polis barikatlarıyla çevrildi. Meydana çıkan cadde ve sokaklar araç trafiğine kapatıldı. Bölgeye yaya geçişlerine de kontrollü olarak izin veriliyor; bazı alanlara ise giriş tamamen engelleniyor.
İstiklal Caddesi’ne girmek isteyenler, polis tarafından üst aramasından geçirilerek alana yönlendiriliyor.
Metro ve füniküler seferleri askıya alındı
Metro İstanbul sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, Valilik kararı doğrultusunda bazı hatların kapatıldığı belirtildi. Buna göre:
- M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı: Taksim ve Şişhane istasyonları kapalı. Trenler durmadan devam edecek.
- M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı: Yıldız ve Fulya istasyonları kapalı. Seferler sadece Mecidiyeköy-Mahmutbey arasında yapılıyor.
- F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı: Tamamen işletmeye kapatıldı.

Vali Gül: “Müsamaha gösterilmeyecek”
İstanbul Valisi Davut Gül, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, yürüyüşe izin verilmeyeceğini belirtti. Gül, şu ifadeleri kullandı:
“Kamu düzenini tehdit eden hiçbir toplanma veya yürüyüşe müsamaha gösterilmeyecek, ilgili birimlerce gereği yapılacaktır.”
Valilik kararı çerçevesinde kolluk kuvvetleri, bölgede geniş güvenlik önlemleri aldı. Özellikle Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesi’nde sabah saatlerinden itibaren yoğun polis hareketliliği dikkat çekti.















